Brande-give-depot.dk

Depot i Brande Give området

Minvera Modellen – et livstilsværktøj

Hvis ikke lige at du mener at du har hørt ordet Minerva Model før, så har du højest sandsynlig vis ikke haft samfundsfag i skolen. De fleste unge der har haft samfundsfag i skolen kender til denne model, der inddeler forskellige personaer i fem forskellige kasser.

Hvorfor er det smart?

Fordi hvilken type menneske en person er fortæller også meget om deres shoppevaner og hvordan virksomheder bedst tilgår dem. Hvis du driver en virksomhed der sælger produkter eller ydelser til privatpersoner, så anbefaler jeg på det kraftigste at du søger Hvad er minerva modellen på google og sætter dig grundigt ind i dine muligheder med modellen – det kan faktisk tjene dig en del penge på den lange bane at have fuldstændig styr på hvordan du kommer i kontakt med din målgruppe.

Det kan modellen

Minerva Modellen inddeler mennesker i fem forskellige farver:

  • Det Blå Segment
    Beskriver personer med høj indkomst, som har et stort forbrug og gerne søger status blandt resten af befolkningen. Størstedelen er mænd, men der er også kvinder iblandt. 
  • Det Grønne Segment
    Personerne der kendetegner denne gruppe er ligeledes veluddannede, men går dog mere op i det moralske aspekt, når de køber produkter. Størstedelen er kvinder. De er typisk tiltrukket af moderne venstreorienterede politiske partier og er generelt meget fællesskabsorienterede.
  • Det Violette Segment
    Minder nok en lille smule og det blå segment, da det også er primært mænd med store forbrug der er her. Denne gruppe har dog en mindre indkomst end de blå og er mere bundet til traditioner – det beskriver mange mænd der bor udenfor byerne og i den såkaldte \’rådne banan\’.
  • Det Lyserøde Segment
    Det lyserøde segment, består stort set kun af kvinder. De har oftest en mellem til lav indtægt og er oftest beboede uden for de større byer. De har familien i centrum og har traditionelle interesse som kan udøves i hjemmet.
  • Det Grå Segment
    Her bliver de unge smidt ind. Det kan være ret svært at finde ud af hvilken type menneske man er, hvis ikke man er færdig med at drage erfaringer til sig endnu – derfor er der flest unge i dette segment.
    De har ingen klar profil og er placeret centralt i Minerva modellen. Gruppen udgør cirka 10% af danskerne over 13.

Med viden om alt dette er det nemt for dig som erhvervsdrivende at danne dig et overblik over hvad din målgruppe ønsker og hvad der virker som netop dem.

3 Kommentarer

  1. Hej med jer, Brande-give-depot.dk Jeg har nogle emner jeg godt gad at læse om hos jer. Er det muligt at komme med anbefalinger til jeres næste artikler? Mvh.

  2. Brande-give-depot.dk – Hawdy, Jeg havde faktisk glemt jeres magasin, men fed artikel her! Rigtig god aften. Victor L.

  3. kære Nu har jeg ikke været læser her særlig længe, men det er nogle meget velskrevne artikler.
    Rigtig god dag. Lea H. H

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *